Автор: Валиуллина Розалия Равиловна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МОБУ СОШ №1 им.Мансура Абдуллина
Населённый пункт: село Киргиз Мияки Миякинского района Республики Башкортостан.
Наименование материала: конспект урока
Тема: “People of My Village We Are Proud of”
Раздел: полное образование
Урок английского языка в 7 классе.
Тема раздела: “Role model”
Тема урока: “People of My Village We Are Proud of” с элементами краеведения
Тип урока: урок закрепления знаний и совершенствования умений и навыков с элементами
метода проектов, ИКТ и здоровьесберегающих методов.
Задачи:
1. Изучить новую лексику, отработать её употребление в речи.
2. Развивать навыки учащихся в чтении, говорении, диалогической речи.
3. Развивать у учащихся языковую догадку.
4. Воспитывать толерантность, культуру общения.
5. Расширить кругозор.
Оборудование: компьютер, проектор, экран
№
Этапы
урока
Деятельность учителя
Деятельность учащихся
I
Орг.момент:
-определение темы
и плана учебного
занятия,
мотивация
учащихся
-инструктаж:
Неllo, students!Sit down please! Today
we have an unusual lesson, because we
have guests in it! And you, pupils, turn
around and say ‘Hello’ to our guests .
Dear guests! We are glad to meet you in
Miyaki district! You are welcome!
Let’s start working! First of all tongue-
twister challenge to begin our lesson
with! Please, do!
(скороговорка- упражнение для языка)
Alright, pupils, In the childhood
everyone wants to resemble somebody:
mother or sister, father, teacher, a
popular star. You wanted to be like
them.
Now look at the pictures and photos and
say what will the topic of our lesson be?
(версии учащихся)
You are right ‘ A Role Model" we shall
speak about people of our village we are
proud of: a general and a solder, who can
serve a good example to follow. We’ll
learn some interesting facts about
them, make a project.
Учащиеся слушают
учителя, вникают,
реагируют:
2
На магнитной доске прикреплены
Фонетическая
зарядка
(3 мин.)
карточки с лексикой для отработки:
Boys and girls What should a role model
be? Here are some ideas , look ,Listen
and repeat.
modest – скромный
intelligent – умный
hard-working – трудолюбивый
skilful-умелый
honest- честный
noble -благородный
3
Игра “Guess the
word”
Заранее подготовленный ученик с
хорошей дикцией зачитывает
карточки с написанными на них
словами на английском, учащиеся
догадываются о значении слов.
friendly – дружелюбный
serious – серьёзный
active – активный
leader – лидер
There is a person, our fellow-
countryman, whom you know very well.
(новое слово “fellow
-
countrym
a
n
”-
земляк-выписано на доске с
переводом). Look at the screen, please.
He is an ordinary person, he is our school
leaver, he was very friendly and kind,
played the guitar well, took part in the
war in Afghanistan,he died when he was
only 19, there is a memorial board to him
in our school . We will always remember
him.
.
Учащиеся смотрят
презентацию о Викторе
Корнееве.
4.
Работа с текстом
«Генерал- танкист
- чтение;
- выполнение
заданий на поиск
конкретной
информации;
T:Dear teachers, we have done much
work preparing workbooks to the
textbooks of our own, you can have a
look at them. We use them for some
lessons.
-Now we are going to work with the text
about Vasily Petrovich Arjanin. We
think hе is a good example for everybody
to follow.
Start reading please.
You should read the text and do some
tasks.
now with the help of these words
discribe Vasily Petrovich Arjanin.
Can he serve a good example for us?
-Учащиеся приступают к
работе с текстом. Читают
и отвечают на вопросы к
тексту, находят
предложения
написанные на больших
полосках бумаги
лежащих на столе и
выкладывают их по
порядку.
5.
Физминутка
Action song “Follow the leader”
Уч-ся поют песню с
движениями для снятия
напряжения.
6.
Этап закрепления
Рассуждения учащихся каким должен
быть «пример для подражания»
1.What should role model be?
-I think he should be modest,
intelligent and hard-working.
2.Who is your role model ? -My role
model is … because…
3.Whom can you name as a
role model
for you? -It’s my uncle, he took part in
the war in Afghanistan, he is brave and
strong. I can name him as a role model
for me.
4.Whom do you want to be alike? -I
want to be alike my mother/father,
because…
7. Домашнее
задание
It’s time to write down your homework.
For the next lesson make up a
presentation and be ready to talk about
your role model.
Уч-ся даётся творческое задание: в
любой доступной для них форме
рассказать о знакомых, родственниках
или друзьях, на которых они хотели
бы быть похожи.
8.
Подведение итогов
урока
What have we done today?
-We spoke about people who can be a
role model for us. They studied in our
school and we are proud of them.
I believe this lesson was useful and
interesting for you. I wish you to be kind
to veterans, be honest, be noble
everywhere and in everything.
And your marks please…
Our lesson is over, you may be free, see
you soon.