Напоминание

Освоение в речи клише по теме "Как пройти?"


Автор: Кудашева Илиана Ильясовна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МБОУ СОШ с.Старокалмашево МР Чекмагушевский район Республики Башкортостан
Населённый пункт: Республика Башкортостан Чекмагушевский район с.Старокалмашево ул. Нефтяников 1а
Наименование материала: разработка открытого урока
Тема: Освоение в речи клише по теме "Как пройти?"
Раздел: среднее образование





Назад




Открытый урок английского языка

Тема: Освоение в речи клише по теме « Как пройти?»

Учитель: Кудашева И.И.

Класс: 6

УМК: “Spotlight-6”,

Ю.

Е.

Ваулина,

Д.

Дули,

О.

Е.

Подоляко,

В.

Эванс. Module 3 «English in Use»

Цели и задачи урока:

Образовательные: - применить изученные грамматические правила в процессе

общения;

- научить спрашивать путь и объяснять, как пройти.

Развивающие:

- развивать умение ставить цель и планировать пути ее достижения;

- развивать умение адекватно использовать речевые средства;

- развивать умение самопрезентации;

- развивать умение самостоятельно строить высказывания.

Воспитательные: - воспитать культуру общения;

- воспитать чувство любви и уважения к окружающим.

Планируемый

результат: научиться

вести

диалог-расспрос,

используя

элементарные

навыки

речевого

этикета,

расспрашивать

собеседника как

правильно пройти или спросить путь используя лексику раздела; понимать в

целом речь учителя по ходу урока; понимать на слух диалог, построенный на

знакомом материале.

Предметные умения: - научиться спрашивать путь и объяснять, как пройти;

- научиться применять изученные грамматические правила в процессе общения;

- научиться использовать новые слова и фразы в реальной ситуации.

УУД: - личностные: формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях, а

также самооценки на основе успешности учебной деятельности;

- коммуникативные:

научиться

адекватно

использовать

речевые

средства

для

решения коммуникационных задач;

- познавательные: научиться осознанно строить речевые высказывания в устной

форме;

- регулятивные:

научиться

выбирать

действия

в

соответствии

с

поставленной

задачей, использовать речь для регуляции своего действия.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, карточки, презентация.

План урока: 1) Организационный момент. Мотивация к учебной деятельности.

2) Речевая разминка. Повторение пройденного материала.

3) Основная часть. Постановка цели и задач урока.

4) Первичное закрепление введенного материала.

5) Применение материала в новой ситуации.

6) Физкультминутка.

1

7) Творческое применение и добывание знаний в новой ситуации.

8) Домашнее задание.

9) Рефлексия.

Оборудование урока:

компьютер,

мультимедийный

проектор,

экран,

презентация

«Asking

for/giving

directions», карточки.

I. Орг. момент

-Good morning dear boys and girls!

II. Фонетическая зарядка

- Look at the screen! There are some means of transport on screen. Let’s read these

words all together. (Horse, taxi, airplane, bus, subway)

- Read the words with sound

- Match the words to the pictures. (работа с интерактивной доской)

- Match the pictures of transport to the verbs and read. (fly a plane, sail a boat, drive a

car, ride a bike, hail a taxi)

III. Речевая зарядка

- Must we follow safety rules on the road?

IV. Проверка домашнего задания и пройденного материала

- As you remember, your home task was to learn by heart the words on the topic “Road

Safety”.

Now let’s check up your knowledge.

1. Работа в трех группах

1

Fill in the gaps with words about road Safety Instructions

1. When in the car …………… of the window.

2. When on the street .................both ways before crossing.

3. When on the bus, don’t ……..…..to the driver.

4. When go to school, .....................on the pavement.

5. When you ride on your bike..................a bicycle helmet

2)

Choose the correct item.

1. Never carry a second person ..........your bike.

A by B on C in

2. Be careful when you cross the street ....... foot.

A in B on C by

3. When you travel .... a bus, don't annoy others.

A on B from C at

4. It isn't dangerous to travel ............. plane.

A on B by C in

5. Always wear a seat belt when you travel ...... a car.

A at B on C in

2

3.

V.«Мозговой штурм». Введение нового материала.

- Thank you very much, children. I’m sure, now you know what you should and

shouldn’t do when you are in the street.

What’s that? I think, we have an e-mail. Look! It is an invitation card! Who would like

to read it?

На мультимедийной доске появляется пригласительная записка. Учитель

предлагает детям прочитать ее.

“Dear friends,

You are invited to the exhibition, devoted to the Year of theatre in Bashkortostan, 19

th

November at 5 pm at the Museum. Hope to see you there!

Head teacher.”

- Wonderful! You are invited to the exhibition! And do you know where the Museum is?

How can we get there?

I like the idea of walking there. But do you know the way?

-Our today’s class is devoted to getting about the town. As you all know, people travel a

lot nowadays and if you ever have a chance to visit a foreign country you should be able

to ask the way to a place you want to go to. On the other hand, lots of tourists from

abroad come to Moscow, and it’d be wonderful if you could be helpful and give the

necessary directions. So how do you think is the theme of our lesson?

-Yes, you are right it is “Asking for/giving directions”

What do you do when you do not know how to get this or that place?

How can we ask people to show us the way?

Now I’d like to offer you to watch how English people ask the way and give directions.

Attention to the screen, please.

2.Знакомство с лексикой.

Read the sentences below.

- Excuse me, could you tell me the way to…?

- Go straight on.

- Turn left/right and go straight on…

- Turn left/right at the traffic lights.

- Excuse me. Do you know where the … is?"

- Go up/down the street.

- Just cross the road.

3

- Take the first/second turning on your left/right…

- Excuse me. How can I get to the …?"

- Is it far?

-Translate into Russian.

Which sentences give directions? Which are said by someone asking for directions?

3. Первичное закрепление.

- Let’s return to our map. Try to ask for and give directions from café to museum.

ФИЗМИНУТКА

4. Закрепление. Работа с учебником.

- I want you to open your books at page 32. (Работа с документ камерой) Look at the

map. What kind of map is it? What can you see on it?

5. Аудирование и чтение

- Find ex. 3 on page 32. Listen to dialogues and say Where does each person want to

go?

6. Работа в парах

- Let’s work in pairs.

Use the map and the phrases to ask and give directions.

1)

from the cinema to the museum

2)

from the café to the sports center

3)

from the library to the chemist’s

4)

from Bill’s restaurant to the school

5)

from the cinema to the museum

6)

from the café to the sports center

Работа со слабыми учениками:

Roza: Excuse me, do you know where the library is?

Ilnaz: Yes. Go down Park Street until you get to the traffic lights. Turn right into East Street and go

straight on. It’s on your left, next to the hotel.

Roza: Is it far?

Ilnaz: Not really.

Roza: Thank you very much.

Inaz: You are welcome.

7. Применение полученных знаний на практике. Работа с интерактивной

доской.

- Read the directions and click on the correct place.

VI. Рефлексия

-Did you like our lesson today?

4

Homework: ex.2, p. 32 – learn the phrases by heart

* Write a letter to a friend using a map in a workbook, ex.2, p.20

1)

from the cinema to the museum

2)

from the café to the sports center

3)

from the library to the chemist’s

4)

from Bill’s restaurant to the school

5)

from the cinema to the museum

6)

from the café to the sports center

Roza: Excuse me, do you know where the library is?

Ilnaz: Yes. Go down Park Street until you get to the traffic lights. Turn right

into East Street and go straight on. It’s on your left, next to the hotel.

Roza: Is it far?

Ilnaz: Not really.

Roza: Thank you very much.

Inaz: You are welcome.

Group №1

1) Fill in the gaps with words about road Safety Instructions

1. When in the car …………… of the window.

2. When on the street .................both ways before crossing.

3. When on the bus, don’t ……..…..to the driver.

5

4. When go to school, .....................on the pavement.

5. When you ride on your bike..................a bicycle helmet

Group №2

1) Choose the correct item.

1. Never carry a second person ..........your bike.

A by B on C in

2. Be careful when you cross the street ....... foot.

A in B on C by

3. When you travel .... a bus, don't annoy others.

A on B from C at

4. It isn't dangerous to travel ............. plane.

A on B by C in

5. Always wear a seat belt when you travel ...... a car.

A at B on C in

Group №3

Give correct instructions

3.

6



В раздел образования